Vanaf 2020 stopt de Stichting met exposities. De erfgenamen bieden de kunstwerken tegen billijke prijs te koop aan! Kijk op: schilderijen Karel en/of op schilderijen Paulus. Geïnteresseerd? Druk op de afbeelding van een werk! (Het emailadres staat onder elke afbeelding vermeld) en stel de vraag. Meer weten over deze kunstenaars? zie de zoekwoorden.

Op de website is tevens een filmpje van Teleac te zien.
Karel deelt hier zijn kennis over de aquarel-techniek aan het water van de Lek.

Stichting Karel de Groot

Karel de Groot: Geboren in Rotterdam Zuid op 27-2-1948, stierf jong, op 25-11-1993.  Hij liet een mooie erfenis aan kunstwerken achter. Daarom is op 11-11-1994 een Stichting opgericht.
Deze is gevestigd in Rotterdam. Zij beheert de kunstwerken van deze kunstenaar.

In 1995 heeft een grote Expositie van Karels werk in het Centrum Beeldende Kunst in Rotterdam plaatsgevonden. Hierbij is een catalogus uitgegeven. Op 17 maart tot 26 april 1997 vond een grote expositie plaats in Het Gemeentemuseum in Maasluis.

Vanaf 1995 tot 2016 heeft de Stichting een Artotheek verzorgd, op de Groenezoom 138 in Vreewijk, waar werken van Karel en later van zijn zoon Paulus ( zie info) gehuurd konden worden.

2019: De stichting bestaat op 11 november 2019 25 jaar. Wisselende exposities hebben plaatsgevonden vanaf 27 maart tot en met 25 november 2019 in HET WITTE PAARD, Groenezoom 245, Tuindorp Vreewijk, Rotterdam. Bereikbaar: RoosMarijn in Het Witte Paard ..Tel. 010-4324921. Dankzij hun medewerking heeft de stichting dit jaar deze exposities kunnen laten zien in Tuindorp Vreewijk, waar Karel woonde met zijn gezin en waar hij zich thuis heeft gevoeld.

De exposities vormen kleurrijke weergaven van de ontwikkelingen in zijn korte bewogen artistieke leven. Rivierlandschappen.StillevensWerken vanaf het eindexamen Beeldende Kunst Academie in Rotterdam in 1970Zuid Franse landschappen. vervaardigd in 1981-83Laatste expositie: Rotterdamse Rivierlandschappen. Deze exposities vonden plaats t/m 25 november 2019. Het 25 jarige Jubileum-jaar is hiermee afgesloten.

Reacties kunnen niet achtergelaten worden op dit moment.